• Van Traa Advocaten N.V.

      Van Traa Advocaten N.V. is toegetreden als geassocieerd lid van onze vereniging. Zij houden zich bezig met uitoefenen of...
    Lees verder »13.01.2020
  • Neska Container Line B.V.

      Neska Container Line B.V. is toegetreden als geassocieerd lid van onze vereniging. Zij zijn expediteur, cargadoor, bevrachter en tussenpersoon...
    Lees verder »29.10.2019
  • FONASBA the first fifty

      Tijdens de FONASBA Annual Meeting begin oktober, is er stilgestaan bij het 50 jarig bestaan van FONASBA. Ter gelegenheid...
    Lees verder »23.10.2019
  • Geassocieerde leden in het nieuws !

    Even voorstellen Portbase is een 100% dochter van de havenbedrijven van Amsterdam (25%) en Rotterdam (75%) en aangesteld als uitvoeringsorganisatie...
    Lees verder »29.07.2019
  • GEASSOCIEERDE LEDEN IN HET NIEUWS

      Even voorstellen Sinds 2017 is Boelaars & Lambert onderdeel van Schouten Zekerheid en helpt het al meer dan 100...
    Lees verder »15.07.2019
  • GEASSOCIEERDE LEDEN IN HET NIEUWS

    Even voorstellen  Havenbedrijf NORTH SEA PORT Als havenbedrijf beheert, exploiteert en ontwikkelt North Sea Port de zeehavens van Vlissingen, Terneuzen...
    Lees verder »08.07.2019
  • Geassocieerde leden in het nieuws !

    Even voorstellen: Thon Hotel Rotterdam is gevestigd aan het Willemsplein wat behoort tot het scheepvaartkwartier. Het hotel bevindt zich in...
    Lees verder »09.05.2019
  • FONASBA CELEBRATES 50th ANNIVERSARY

    Fifty years ago today, on 23rd April 1969, delegates representing Belgium, Denmark, Finland, France, Great Britain, Greece, Italy, the Netherlands,...
    Lees verder »24.04.2019
  • Rail Service Center Rotterdam B.V.

      Even voorstellen:   Rail Service Center 24/7 lossen en laden van intermodale treinen Aan de oostkant van de haven...
    Lees verder »28.01.2019
  • Yellowstar

    Even voorstellen: Yellowstar is een softwarebedrijf, opgericht om logistieke processen voorspelbaar en transparant te maken. Hierbij staan supply chain oplossingen...
    Lees verder »10.12.2018
  • World of Chubb Fire & Security Marine, Cruise & Offshore

      We would like to introduce to you: The World of Chubb Fire & Security Marine, Cruise & Offshore. One...
    Lees verder »26.11.2018
  • Uitgeverij Logistiek

    Even voorstellen Uitgeverij Logistiek heeft ruim veertig jaar het Rotterdam Transport Handboek en Rotterdam Transport Who is Who uitgegeven. Beide...
    Lees verder »14.11.2018
  • Taxibedrijf van Ballegooijen Spijkenisse B.V.

      Even voorstellen: Sinds de jaren ‘60 is Taxibedrijf Van Ballegooijen gespecialiseerd in het vervoeren van de crew van schepen...
    Lees verder »31.10.2018
  • Rijksinspectieterminal (RIT), DLTC en DLK, en medewerkers van de NVWA, ILT en Portbase in het zonnetje gezet

    Collega's van de Rijksinspectieterminal (RIT), DLTC en DLK, en medewerkers van de NVWA, ILT en Portbase werden maandagochtend 8 oktober...
    Lees verder »15.10.2018
  • Port Welfare Committee opgericht

    Rotterdam is een stad waar mensen welkom zijn. En als havenstad geldt dat in het bijzonder voor alle zeevarenden van...
    Lees verder »12.01.2015
  • Boeganker voor oud-voorzitter Piet Hoogerwaard

      Bij de voorjaarsvergadering van de Vereniging van Rotterdamse Cargadoors (VRC) ondertekenden VRC en Scheepvaart en Transport College (STC) een...
    Lees verder »22.06.2012
  • Cargadoors zijn de regelneven van de haven

    Zojuist kwam Kees Groeneveld (50) van Antwerpen naar Moerdijk gesjeesd. Volgende week zit hij in Vietnam. En een paar weekjes...
    Lees verder »21.06.2011

Rail Service Center Rotterdam B.V.

Geassocieerde leden in het nieuws!

 

Even voorstellen:

 

Rail Service Center

24/7 lossen en laden van intermodale treinen
Aan de oostkant van de haven van Rotterdam – direct aan de Betuweroute – lost en laadt RSC Rotterdam dagelijks tientallen intermodale treinen met herkomst en bestemming door heel Europa.
Dit lossen en laden op onze omvangrijke railterminal in de Eemhaven gebeurt van trein naar truck, van truck naar trein en tussen treinen onderling. Opdrachtgevers zijn de Europese railoperators. Voor hen is RSC Rotterdam de draaischijf in Europa’s belangrijkste haven. Desgewenst verzorgen wij daarbij ook het voor- en natransport en treden wij op als hun lokale agent.

Dienstverlening voor een groeiende railsector
De trein is de ideale modaliteit voor het overbruggen van grote afstanden. De transittijd Rotterdam – Italië bijvoorbeeld is slechts 24 uur. Vergeleken met het wegtransport kent het spoor geen tol, gelden minder restricties qua gewicht of vervoer van gevaarlijke stoffen en is inzet van de trein bewezen duurzamer.

Overheden – met Havenbedrijf Rotterdam voorop – willen het aandeel van het spoor in het Europese goederenvervoer verder laten groeien. De ambitie van Rotterdam is om het marktaandeel van de trein in de modal split van de haven te vergroten van 11% in 2016 naar 20% in 2030.

Actief deelnemer in de railketen
Ter ondersteuning van onze corebusiness – het efficiënt lossen en laden van intermodale treinen – nemen wij actief deel in tal van overleggen voor het efficiënt inrichten van de veelal grensoverschrijdende railketens. Afstemming tussen alle schakels is in onze ogen de basis voor een optimaal railproduct.

Omvangrijke railterminal biedt alle faciliteiten
RSC Rotterdam telt acht sporen van elk 750 meter lang, werkt met 4 railmounted gantry cranes, 6 reachstackers en 6 terminaltrekkers. Door de lengte van de sporen en in- en uitgangen aan beide zijden van de terminal is snel lossen en laden van complete treinen mogelijk, zonder verder rangeren.

Klanten kunnen containers, trailers en wissellaadbakken bij RSC Rotterdam over de weg inleveren en/of afhalen. Aan de hand van de veelal elektronisch aangeleverde voorinformatie bereiden wij elke operatie goed voor. Van iedere eenheid weten wij hoe deze wordt gebracht c.q. gehaald, met welke trein de eenheid mee moet dan wel arriveert en alle andere bijzonderheden, zoals gewicht, aanwezige gevaarlijke stoffen, etc. Met deze informatie kunnen wij voor elke trein een zo’n optimaal mogelijk los- en laadplan maken.

Voor- en natransport
Op verzoek van onze klanten rijden wij eenheden via een interne verbinding over naar de naast onze railterminal gelegen Rotterdam Shortsea Terminal (RST), SCA-terminal en empty depot van Kramer. Veelal gebruiken wij hiervoor onze Multi Trailer Systems. Met een trein op rubberen wielen brengen wij in eÌ